Scouts Juventa Zonhoven
  • Home
  • Takken
    • Kapoenen
    • Kabouters
    • Welpen
    • Pioniers
    • Woudlopers
    • Jonggidsen
    • Jongverkenners
    • Givers
    • Jin
  • Inschrijven
    • Nieuwe inschrijving
    • Herinschrijving
  • Verhuur
  • Over ons
  • Contact
  • Corona
  • Meer
    • Groepsleiding
    • Nieuwtjes
    • Kalender
    • uniform
    • 2de handskleding
    • Jaarthema
    • Financieel
    • Papierslag
    • Meisjotterij
    • Vierdeuker

Coronaregels

Het Vlaamse jeugdwerk past de regels regelmatig aan naargelang de omstandigheden van het coronavirus. Hieronder een overzichtje van de regels die we momenteel hanteren bij het organiseren van onze activiteiten:
  • Vanaf 7 februari 2021 zijn activiteiten voor +12-jarigen terug mogelijk
  • Kinderen ouder dan 12 jaar dragen bij aankomst en gedurende de hele activiteit een mondmasker
  • Activiteiten worden georganiseerd in kleine bubbels van 10 personen, dit voor alle leeftijden
  • Doet je kind meer dan 1 activiteit? Er wordt sterk aanbevolen dat elk kind slechts 1 activiteit kiest om contacten tussen kinderen verder te beperken
  • We letten, nog meer dan voorheen, dat we fysieke contacten tijdens de activiteiten beperken waar mogelijk. We zoeken continu naar nieuwe, originele activiteiten waar de afstand bewaard kan blijven.
  • We doen al onze activiteiten buiten
  • Als leiding dragen wij zoveel mogelijk een mondmasker. Voor en na de activiteit (voorbereiding en opruimen) en zelfs tijdens de activiteit. Dit om de veiligheid van iedereen zo goed als mogelijk te garanderen
  • We blijven daarnaast letten op algemene hygiëne. De leiding beschikt steeds over voldoende desinfecterende handspray en zal deze ook gebruiken wanneer nodig.
  • Kom je je kind met de auto naar de scouts brengen? Volg dan onze afzetprocedure die hieronder staat uitgelegd.
  • We werken, vanaf de activiteit van zondag 7 februari, met (verplichte) inschrijvingen zodat wij de groepen beter kunnen indelen. Inschrijven kan via dit formulier
Al deze regels veranderen de manier van werken binnen scouting en daarbuiten. Scouting draait normaal om je amuseren zonder grenzen, je eigen grenzen verleggen en elkaar een knuffel geven als iemand hier nood aan heeft. Corona bemoeilijkt dit alles...Maar scouting draait ook om doorzetten, om elkaar verder te helpen. En dat doen we in deze tijden meer dan ooit! Scouting en blijven gaan? 't Zal wel zijn!
Ik schrijf me in voor de activiteit
Wat vind je nu al op deze pagina?​
- snelle links

- Onze werking in coronatijden
- Je kind veilig afzetten
- Scoutskledij en nieuwe kentekens

We passen deze pagina regelmatig aan met de nieuwste informatie
We'll keep you posted!
Neem ondertussen zeker eens een kijkje op de andere pagina's van de website voor meer informatie
 

Snelle links

Foto
Contact
Foto
Groepsleiding
Foto
Inschrijven
Foto
Over ons
Foto
Kalender
Foto
Financieel


Onze werking in coronatijden

Foto
Scouts corona-proof, hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Op kamp hebben we al bewezen dat scouting en corona geen vijanden moeten zijn. Hierboven vind je al in een handige affiche met de belangrijkste maatregelen beknopt terug. Hieronder vertellen we er meer over:
  • Mag je komen?: bij scouts Juventa Zonhoven is iedereen welkom! Jong of oud, jongen of meisje dat maakt voor ons allemaal niets uit. Maar dit jaar vragen we wel dat kinderen met ziektesymptomen of kinderen die recent ziek geweest zijn thuis blijven. Dit om de veiligheid van de andere kinderen, onze leiding en iedereen die iets met de scouts te maken heeft te verzekeren.
  • Wat is er anders?: scouting is je amuseren met je vriendjes en vriendinnetjes op allerlei manieren en liefst van al buiten. Om dit ook in tijden van corona mogelijk te maken verdelen we onze groep in bubbels van maximaal 10 personen. In deze bubbels mag iedereen spelen, ravotten en zicht vuil maken zoveel als we willen. Deze bubbels zullen gedurende de hele activiteit strikt van elkaar gescheiden worden. Daarnaast houden we nog beter dan anders de aanwezigheden met de nodige contactgegevens bij zodat we het contact-tracing onderzoek, indien nodig, vlot kunnen verder helpen. Doe je meerdere hobby's? Houd dan zelf ook zeker goed bij waar je die week allemaal naar toe bent geweest. Zo help je anderen en jezelf om veilig door het leven te gaan.
  • Is het wel veilig?: de hele leidingsploeg doet er alles aan om ervoor te zorgen dat onze activiteiten veilig en hygiënisch verlopen. Zo hebben we extra handwaspunten gebouwd rond onze lokalen, hebben we steeds desinfectiegel op zak en zorgen we ervoor dat onze materialen en de contactoppervlakken regelmatig gereinigd worden. Daarnaast vragen we ook dat +12-jarigen bij aankomst een mondmasker dragen. Van zodra de activiteit goed en wel begonnen is, mag deze echter af.

Als we allemaal samen de regels respecteren, verzekeren we samen een fantastisch scoutsjaar. Doe jij mee? 't Zal wel zijn!


Je kind veilig afzetten

Onze startactiviteit begint, voor de situatie waar we nu vanuit gaan, om 14u00 (zondag 13 september). Wil je de scouts eens uitproberen? Of ben je al lid van onze scouts en sta je weer te popelen om mee te doen met onze activiteiten? Dan verwachten wij je tussen 13u15 en 14u00 aan de scoutslokalen om er weer een spetterende namiddag van te maken. Bij het afzetten zijn er een aantal aandachtspuntjes die iedereen in acht moet nemen om de veiligheid te garanderen. het dragen van een mondmasker wordt in het dagelijkse leven al sterk aangeraden/verplicht. We vragen daarom ook dat alle ouders en kinderen boven de 12 jaar bij aankomst een mondmasker dragen. Het is immers de bedoeling dat de bubbels die zullen gelden tijdens de activiteit in werking treden van zodra je aankomst op de scouts. Het echte vertrek zal er als volgt uitzien, afhankelijk of je met de auto of de fiets komt.

De afhaalprocedure verloopt op dezelfde manier. In plaatst van je kind af te zetten aan zijn of haar bubbel kan je je kind dan komen ophalen aan de juiste bubbel.

Met de auto

Kom je met de auto naar de scouts? Dan zal het vertrek er als volgt uitzien:
  • Je komt aan via de ingang van de school (zie groene pijltjes op de foto hieronder). Hierna wordt je door de leiding verder geleid naar het aanmeldpunt (het groene kruisje op de foto).
  • Bij het aanmeldpunt noteren we de naam en het telefoonnummer van één van de ouders. Dit om het contactonderzoek, in het geval dat, makkelijker van dienst te zijn.  Bij het aanmelden zullen we ook armbandjes uitdelen aan de jongste leden waar we eveneens het telefoonnummer en zijn/haar naam opschrijven.
    • Ben je nieuw op onze scouts en heb je toch nog vragen over onze werking of dergelijke, dan beantwoorden wij die graag aan het infopunt (de grote 'i' op de foto). Als je vragen hebt mag je net voor het aanmeldpunt inslaan op het grote gedeelte van de parking van de school (zoals de licht blauwe pijltjes aangeven). 
  • Vervolgens rijd je door naar de juiste zone/bubbel. Deze bubbels zijn bij de jongere kinderen per tak en bij de oudere kinderen per leeftijdsgroep ingedeeld. Er zullen grote papieren hangen met de naam van de tak en de geboortejaren zodat het voor iedereen snel duidelijk is waar hij/zij zijn of haar kind mag afzetten.
  • Als je je kind hebt afgezet rijd je vervolgens in de richting van de pijlen de straat uit en vertrek je weer naar huis. Jammer genoeg is het dit jaar niet mogelijk om de opening als ouder bij te wonen of te blijven napraten met andere ouders. Dit zou het te druk maken rond de scoutslokalen. We bedanken jullie alvast voor jullie begrip.
Foto
Afzetprocedure auto

Met de fiets

Kom je met de fiets? Dan ziet het vertrek er lichtjes anders uit (zie foto onderaan):
  • Met de fiets kom je naar de scouts via de parking van GC Tentakel (zie de groene pijltjes)
  • Op de parking van Tentakel zal leiding staan waar je je, net zoals de procedure met de auto, kan aanmelden. Bij het aanmelden vragen we naar de naam en het telefoonnummer van één van de ouders. Dit om eventueel contactonderzoek te vergemakkelijken. Bij het aanmelden zullen we ook armbandjes uitdelen aan de jongste leden waar we eveneens het telefoonnummer en zijn/haar naam opschrijven.
  • Vervolgens zal leiding je een fietsparking toewijzen. De fietsstallingen zullen ook per bubbel zijn.
  • Nadien, als je je fiets gesloten hebt, ga je rechtstreeks naar je bubbel. Deze zullen ook duidelijk aangeduid worden voor de fietsers. De leiding is er ook steeds om je te helpen.
  • Als je als ouder mee fietst met je kind mag je je kind mee volgen tot aan de fietsenstalling. Daarna vertrek je terug naar huis. Jammer genoeg is het dit jaar niet mogelijk om de opening als ouder bij te wonen of te blijven napraten met andere ouders. Dit zou het te druk maken rond de scoutslokalen. We bedanken jullie alvast voor jullie begrip.
  • Kom je met de fiets en heb je vragen? Dan mag je de blauwe pijlen volgen richting het infopunt. Hier zal leiding staan die jullie met plezier zullen helpen.
Foto
Afzetprocedure fiets


Scoutskledij en nieuwe kentekens kopen

Met het dragen van het uniform toon je dat je scout of gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. We vragen dan ook dat de leden vanaf de derde activiteit perfect in uniform zijn. Een volledig overzicht van het uniform vind je hier. Een deel van het uniform verkopen wij zelf op onze scouts. Het gaat dan over de verschillende kentekens (het jaarthema, de takkentekens, het juventalintje,...), onze juventa scoutstrui en ons groen-wit sjaaltje. Om dit jaar lange wachtrijen aan de lokalen te voorkomen kan u kleding bestellen via de website. Klik daarvoor op de knop hieronder!
Ik wil mijn uniform terug in orde!


Iets verloren op kamp?

We hebben alle verloren voorwerpen van ons kamp opgelijst met behulp van een foto. Neem gerust een kijkje en laat ons zeker iets weten als er iets van jou tussen zit.
Verloren voorwerpen

Vragen?

LocatiE

Over ons

Scouts & Gidsen Juventa Zonhoven werd opgericht in 1980 en is aangesloten bij Scouts en Gidsen Vlaanderen. Zoals onze naam al zegt, zijn wij een gemengde groep voor scouts (jongens) en gidsen (meisjes).​
Meer info vind je hier

Contacteer ons

  • Home
  • Takken
    • Kapoenen
    • Kabouters
    • Welpen
    • Pioniers
    • Woudlopers
    • Jonggidsen
    • Jongverkenners
    • Givers
    • Jin
  • Inschrijven
    • Nieuwe inschrijving
    • Herinschrijving
  • Verhuur
  • Over ons
  • Contact
  • Corona
  • Meer
    • Groepsleiding
    • Nieuwtjes
    • Kalender
    • uniform
    • 2de handskleding
    • Jaarthema
    • Financieel
    • Papierslag
    • Meisjotterij
    • Vierdeuker